пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Конструктивні типи гітарних ефектів

Конструктивні типи гітарних ефектів

Чи траплялося Вам, в черговий раз слухаючи запис свого улюбленого виконавця, шукати відповіді на запитання: «Чому ж в моєму виконанні це звучить зовсім інакше?» Якщо так, то ця стаття саме для Вас. Адже справа не тільки в таланті або практиці, хоча вони теж, безумовно, відіграють свою, далеко не останню роль. Є один секрет, який відомий провідним гітаристам, завдяки чому вони відрізняються від всіх інших: вони знають, як отримати потрібне звучання за допомогою ефектів. Безумовно, і гітара, і підсилювач є невід'ємною частиною процесу отримання потрібного звуку, але все ж головним є вміле використання проміжної ланки - педалей ефектів. Саме їх вміле використання дозволяє отримати той звук, яким ми, згодом, захоплюємося.

Педалями гітарних ефектів називаються електронні пристрої, які перетворюють вихідний сигнал гітари, використовуючи найрізноманітніші способи. Як уже згадувалося вище, ефекти включаються в сигнальну ланцюг між гітарою і підсилювачем, спеціально конструюючи при цьому таким чином, щоб забезпечити можливість побудови сигнального ланцюга за модульним принципом. Це означає, що в сигнальний ланцюг можна включати не обмежена кількість ефектів абсолютно в будь-якому порядку для отримання потрібного звучання. Модульність і «самодостатність» педалей гітарних ефектів дозволяє експериментувати з ними як душа забажає. Головне, щоб Ви залишилися задоволені результатом.

Ефекти змінюють сигнал на ділянці ланцюга від гітари до підсилювача шляхом додавання в нього додаткових музичних виразних засобів. Але головне в цьому процесі не це: ефекти дозволяють виконавцю відчути себе творцем, «архітектором музики». Процесор ефектів в умілих руках здатний перетворити навіть зовсім невиразний, нікуди не годиться сигнал на витвір мистецтва, вражаюче уяву.

Застосування деяких педалей ефектів (наприклад, фленджер і вау-вау) можна легко визначити на слух, на відміну від інших, таких як компресія, ревербератор і навіть дисторшн, які часто є складовими компонентами звучання гітари. З цієї причини їх не завжди вдається ідентифікувати саме як «ефекти». У будь-якому випадку, не варто забувати про те, що саме завдяки майстерному і навіть просто доречного використання ефектів можна досягати не просто цікавих, але навіть приголомшливих результатів. Думаю, що кожен гітарист, незалежно від того, в якому стилі він грає, повинен знати, яку роль кожен з них може зіграти у формуванні звучання рок-гітари.

Конструктивне виконання ефектів

Гітарні ефекти можуть виконуватися конструктивно по одній з представлених нижче чотирьох схем.

Незалежні, однофункціональні педалі або педалі еффектів гітарні процесори  рекові процесори ефектів Еффекти, вбудовані в підсилювач або передпідсилювач.

Педалі ефектів

Окремі педалі ефектів, або перемикачі (stompbox), відносяться до найбільш поширеного конструктивного типу ефектів. Включення і вимикання ефекту такого типу проводиться натисненням на нього ногою. Крім того, що такі пристрої відрізняються простотою і зручністю використання, їх найбільшою перевагою є модульність. Не дивлячись на те, що корпус типового підлогового перемикача містить в собі електроніку для створення якого-небудь одного ефекту (рідше - двох ефектів), принцип модульності дозволяє комбінувати різні ефекти в будь-якій послідовності, незалежно від фірм-виробників, якими вони були створені.

            Гітарні педалі ефектів

Живлення практично всіх підлогових перемикачів йде від 9-вольтних батарейок або від блоку живлення, який перетворює змінний струм побутової електромережі в постійну. Існує думка, що ефект, який живиться від батарейок, має краще звучання. Не знаю, як на рахунок звучання, але у фінансовому плані набагато вигідніше використовувати блоки живлення, особливо при інтенсивному використанні ефектів. Більшість підлогових перемикачів видають найкращий ефект, перебуваючи в сигнальному ланцюзі між гітарою і підсилювачем.

Гітарні процесори

У підлогових багатофункціональних модулях ефектів з'єднуються в одній інтегрованої збірці кілька часто використовуваних ефектів. Такий модуль дозволяє отримати необхідну кількість розташованих поруч один з іншим підлогових перемикачів і педалей. Це дозволяє не тільки як включати ефекти модуля окремо, але і вибирати певні, заздалегідь налаштовані комбінації. Будь-який модуль містить набір базових ефектів, до яких відносяться дисторшн, компресія, хорус, реверберація і затримка. Деякі модулі мають також ускладнені засоби, які, наприклад, дозволяють моделювати підсилювач або підключати автоаккомпанемент.

            Підлоговий гітарний процесор ефектів

Але найбільша перевага підлогових багатофункціональних модулів - зручність, так як всі ефекти входять в одну збірку, і не потрібно витрачати багато часу на їх розгортання на сцені, а також на від'єднання кабелів. Крім того всі ефекти живляться від одного джерела напруги. Ще однією важливою перевагою є можливість створення встановлених комбінацій ефектів (preset), перемикаючись на них у міру необхідності. Робота з такими встановленими комбінаціями є більш зручною, ніж використання десятка традиційних підлогових перемикачів.

Рекові процесори ефектів

Будь-яке рекові пристрій призначений для монтування в спеціальній стійці. Завдяки рековий конструкції кілька різних пристроїв ефектів можна змонтувати в стійці і робити керування ними за допомогою підключених педалей. Електроніка рекових пристроїв розміщена в стійці, яка в більшості випадків знаходиться в глибині сцени або взагалі за лаштунками. Поруч з гітаристом розміщується лише примітивний електромеханічний пристрій, який зовні нагадує невелику педаль або ряд таких педалей. Цей тип пристроїв абсолютно відрізняється від підлогових функціональних модулів ефектів, в яких і та електроніка, і педалі монтуються в одному підлоговому корпусі, який знаходиться на підлозі біля ніг виконавця.

            Рековий гітарний процесор ефектів

Рекові версії ефектів, як правило, мають більший діапазон можливостей і можуть забезпечити більш високу якість звучання, аналогічні за назвою пристрою в модульному або індивідуальному виконанні.

Вбудовані ефекти.

Ще не так давно кількість вбудованих ефектів підсилювача обмежувалося лише ревербератором і треллю, але в наш час нерідко можна побачити підсилювачі, що мають вбудований процесор ефектів. Прояв цієї тенденції стало більш явним у міру конвергенції цифрової та традиційної підсилювальної техніки і включення в контури підсилювача цифрових контурів. Деякі моделі сучасних підсилювачів оснащені повним набором ефектів включно з дисторшном, компресією, модуляцією, затримкою, реверберацией і ін. Інші ж моделі мають лише модуляцію і емуляцію акустичних середовищ, даючи можливість виконавцю самостійно подбати про дісторшіне і компресії. Хоч таке розташування ефектів є дуже зручним, та й звучання виходить гарне, але ось гнучкістю доведеться пожертвувати, так як використання вбудованих ефектів прив'язує вас до вашого підсилювача. Та й у разі, коли підсилювач подобається, а ефекти не потрібні, не хочеться за них платити.

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua